عصر کرد

آخرين مطالب

اختتامیه‌ جشنواره‌ ملی "زنان و حیات اجتماعی در قرن 15" به ابتکار جزیره‌ کیش/ عبدالملکی: درخشان‌ترین حضور اجتماعی زنان ایرانی متعلق به دوران انقلاب اسلامی است منطقه آزاد کیش

اختتامیه‌ جشنواره‌ ملی "زنان و حیات اجتماعی در قرن 15" به ابتکار جزیره‌ کیش/ عبدالملکی: درخشان‌ترین حضور اجتماعی زنان ایرانی متعلق به دوران انقلاب اسلامی است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی زنان و حیات اجتماعی در قرن 15، با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری، هیأت داوران و اعضای کمیته علمی و برگزیدگان جشنواره در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الله عبدالملکی در این جشنواره که با هدف هم‌اندیشی اساتید و فرهیختگان در خصوص بازشناسی و چگونگی ارتقاء نقش بانوان در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، بهداشتی و مدیریتی و بررسی راهکارهای توانمندسازی و افزایش مشارکت زنان در این عرصه برگزار شده بود با بیان اینکه در تمامی تمدن‌ها زنان نقش آفرین و تاثیرگذار بوده‌اند گفت: درخشان‌ترین و قوی‌ترین حضور زنان در اجتماع، در عصر جدید و انقلاب اسلامی رقم خورده است.
عبدالملکی با بیان اینکه زنان می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشته باشند، افزود: با توجه به سند چشم انداز ایران در افق 1404 و تاکید بر ایرانی توسعه یافته بر مبنای اصول اخلاقی، ارزش‌های اسلامی، ملی و عدالت اجتماعی و ضرورت حضور و مشارکت زنان و مردان در کنار یکدیگر در همه زمینه‌ها برای تحقق توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور، این زنان هستند که می‌توانند با حضور در عرصه‌های سیاسی امیدآفرینی کنند.
رحیم سرهنگی هم در این مراسم گفت: این رویداد با همکاری اداره امور زنان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری جهاد دانشگاهی الزهرا(س) در سطح خوبی برگزار شد.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این منطقه در همه حال دغدغه توجه به حجاب و مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را داشته است و برگزاری این گونه رویدادها ضامن جامعه‌ای سلامت است.
سیدعلیرضا فاطمیان پور هم در این مراسم از کیش به عنوان "بهشت خانواده‌ها" نام برد و گفت: این رویداد ملی از مناظر مختلف بررسی شده، و طبق مقالات ارسال شده مبحث زنان برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی و اسلامی قابل بحث است.معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: اگر بتوانیم موضوعات اجتماعی را در کالبد انقلاب اسلامی با نگاه فرهنگی و الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا (س) بررسی کنیم، شاهد توسعه‌ای خواهیم بود که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در حوزه زنان هر چقدر مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه هموارتر باشد، برای استفاده در حرکت توسعه‌ای اقتصادی و اجتماعی موثرتر خواهد بود و ما تاثیرگذار جدی در حوزه قوانین نوین ایرانی و اسلامی خواهیم بود.
عالمه خسروی نیز که در این نشست حضور داشت گفت: زنان محوریت دو رکن مهم یعنی خانواده و اجتماع را به عهده دارند و برگزاری رویدادهایی که به تبیین نقش مشارکت اجتماعی زنان با حفظ ارزش‌های ذاتی و اخلاقی آنها می‌پردازد و برای ارتقای این نقش راهکارهایی ارائه می‌کند، بی شک دستاوردهای بی‌نظیری برای پیشرفت جامعه و کشور در پی‌خواهد داشت.
خسروی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص اهمیت و جایگاه زنان در جامعه افزود: ایـن مسـئله کـه زن بـه سـمت معرفـت، علـم، مطالعـه، آگاهـی، کسـب معلومـات و معـارف حرکـت کنـد، بایـد میـان خـود بانـوان جـدی گرفتـه شـود و بـه آن اهمیـت داده شـود و این جشنواره قطعا فرصتی بود برای تبیین چیستی و چگونگی حضور زنان و روایــت ایشــان در ســاحت‌های گوناگــون کــه متناســب بــا امکانــات موجــود ســامان داده شــد.
دبیر اجرایی جشنواره و رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امید داریم همچون هدایت و حمایت ارزشمند رهبر معظم انقلاب از زنان با ارائه الگوی سوم در ایران اسلامی، برگزاری جشنواره ملی زنان و حیات اجتماعی در قرن 15 نیز گامی موثر در مسیر بالندگی زنان غیور و شریف کشورمان باشد و از این جشنواره بتوانیم در شناسایی نظام مسائل حوزه زنان و خانواده که مبنای سیاستگذاری و اقدامات عملیاتی تأثیرگذار در این حوزه است، گام‌های استوارتری برداریم.
گفتنی است، در این مراسم که با حضورمعاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور وزیر اقتصاد در امور بانوان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان و اعضای محترم شورای سیاست گذاری و هیأت داوران و اعضای کمیته علمی و برگزیدگان برگزار شد، از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی زنان و حیات اجتماعی در قرن 15، با اهدای تندیس و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/802651/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

صحبت‌های تند درویش درباره سپاهان و نقشه نخ‌نمای سازمان لیگ

جای امباپه باشم، عربستان را به رئال ترجیح می‌دهم!

توضیح اسبقیان درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان

بادامکی: طوری نباشد که فقط ما بدون تماشاگر بازی کنیم

پاسخ وزیر ورزش به چرایی فضای ملتهب فوتبال

گفت و گو با وزیر ورزش در خصوص دیدار ورزشکاران با رییس جمهور

بایرن درس نمی‌گیرد؛ به رئال توهین کنید، بد می‌بینید! ‏

بدترین خرید فرگوسن در یونایتد چه کسی بود؟

پاسخ مدیر اینتر به هجمه‌ها بابت جذب رایگان طارمی

یادداشت| اینوتکس؛ صحنه‌ای جهانی برای نوآوری ایرانی

ببینید | فریادهای تهیه‌کننده سریال‌های خاطره‌انگیز رضا عطاران بر سر فرد محکوم در پرونده مرگ مشکوک زهره فکور صبور در صحنه دستگیری!

نگاهی گذرا به زندگی و آثار یکی از مفاخر فرهنگی شهرستان سقز

قشم صاحب نخستین آتشخوار تندرو کشور می‌شود‌

ببینید | اسکورت متفاوت رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران

رشد میزان صادرات کالا از مرز خسروی

جریمه میلیاردی فروشنده تجهیزات تقلبی آسانسور در کرمانشاه

جریمه15 میلیارد ریالی فروشنده تجهیزات تقلبی آسانسور در کرمانشاه

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

گریه ای افتاد در من بی امان

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

هاشمی: امیدوارم فدراسیون مسابقات آینده لیگ را خوب برگزار کند

احتمال تغییر نام استقلال همچنان وجود دارد

کلیپی که حال نکونام و استقلالی‌ها را دگرگون کرد

ستاره‌های پرسپولیس تنیسور شدند

هرندی تهران قهرمان لیگ گلبال بانوان شد

گل زاهدی شایسته بردن جایزه پوشکاش است

دنیای وارونه سپاهان در لیگ بیست و سوم!

تکذیب مصاحبه عضو کمیته انضباطی درباره حامدی‌فر

برنامه مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال اعلام شد

اسامی 14 بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی

برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند

برگزاری انتخابات شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد کردستان

61 درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود

همایشی برای «میرزا احمد داواشی» شاعر کرد زبان در دانشگاه کردستان

ایران صاحب سند امنیت انرژی شد

ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه

در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

کلید صعود رئال در پنالتی مقابل بایرن کیست؟

عبداللهی: خطیر عملکرد خوبی داشت

مذاکره رسمی بارسا با هافبک محبوب ژاوی

ژابی: فردا رم یک گل بزند، شاید ورق برگردد

دومین پیش‌بینی درست میثاقی درباره استقلال!

هاشمی: سازمان لیگ باید در بخش‌ فرهنگی و داوری دقت داشته باشد

پرفروش‌ترین لباس‌های فصل جاری NBA